Rytmik

Igennem rammelege, sange, rim og remser, små instrumenter, bevægelse og sansemotorisk stimuli indføres barnet i musikkens univers. Helt naturligt styrkes samtidigt det lille barns motorik, så det siden vil få nemmere ved at tilegne sig instrumentfærdigheder, og dets sproglige udvikling vil blive stimuleret.

Rytmik for 1 årige

For de 1-årige, som lige har bevæget sig fra baby til tumlinge stadiet, er det utroligt vigtigt at få styrket grov motorikken, så på dette hold kommer vi til at løbe, hoppe, trille, snurre og danse meget, da det helt naturligt optager barnet, som lige har tilegnet sig disse kompetencer. Alle bevægelser, som er meget vigtige for barnets videre motoriske, men i den grad også musikalske udvikling. Der vil både indgå vilde og stille lege. Der tages selvfølgelig altid hensyn til, hvor de enkelte barn er, så alle kan føle sig trygge og mødt der, hvor de er udviklingsmæssigt

Rytmik for 2-3 årige

For de 2-3 årige er sproget i en rivende udvikling, og der vil i undervisningen begynde at indgå endnu flere fantasilege. Børnene kommer i denne alder med mange initiativer og begynder at improvisere og udvikle den imaginære leg. Dette vil på bedste vis blive grebet i undervisningen, således at børnene forsat vil bevare denne fantastiske evne. Motorisk optager det stadig barnet at løbe, hoppe, trille, snurre, danse osv., men mere komplicerede bevægemønstre vil også indgå. Der vil både indgå vilde og stille lege. Der tages selvfølgelig altid hensyn til, hvor de enkelte barn er, så alle kan føle sig trygge og mødt der, hvor de er udviklingsmæssigt

Rytmik for 4-5 årige

For de 4-5 årige er sproget nu så raffineret, at der i undervisningen vil begynde at indgå endnu flere komplicerede fantasilege. Børnene er blevet vant til komme med mange initiativer, at improvisere og udvikle den imaginære leg. Motorisk begynder finmotorikken at komme mere og mere på plads, hvilket i undervisningen vil afspejle sig i brugen af instrumenter især, ligesom mere komplicerede bevægemønstre også vil indgå i legene. Der vil stadig blive løbet, hoppet, trillet, snurret og danset meget. Der vil både indgå vilde og stille lege. Der tages selvfølgelig altid hensyn til, hvor de enkelte barn er, så alle kan føle sig trygge og mødt der, hvor de er udviklingsmæssigt

Lærer: N.N

1 årige  Tirsdage, kl. 13:45-14:30

2-3 årige  Tirsdage, kl. 16:00-16:45

4-5 årige  Tirsdage , kl. 16:50-17:35

Sted: TBA.

 

Rytmik og alsang for institutioner

Undervisningen foregår på institutionerne. Institutionerne kan kontaktet af Musik- og Kulturskolen for at modtage tilbud om deltagelse, tilmelding samt aftale om tid og sted for undervisningen